zasdaskdasdkjaksj

Strategie dietetyczne

Jak skuteczne są strategie dietetyczne, jeśli bierze się pod uwagę zmniejszenie wagi ciała na dłuższy czas? Badania pokazują, że większość diet jest nieskuteczna, jeśli do nowych nawyków żywieniowych nie dołączy się zwiększonej aktywności fizycznej. Istnieje wiele popularnych diet, które – mimo że w czasie ich stosowania dostarcza się organizmowi mniejszą liczbę kalorii – powodują tylko chwilową utratę wagi, nie mogą też być uznane za właściwy sposób odżywiania się.

Walka z głodem

Kiedy nasz żołądek jest pusty, pojawiają się skurcze, a do mózgu, w miejsce, dzięki któremu odczuwamy apetyt i głód, zostaje wysłany sygnał. W walce z głodem pomogą nam wysokobiałkowe przekąski. Plasterek żółtego sera o niskiej zawartości tłuszczu i dużo płynów, szczególnie wody – takie strategie dietetyczne przynoszą efekty, a głód znika. Warto też postarać się o to, żeby zająć czymś uwagę i nie koncentrować się na jedzeniu, nie myśleć o głodzie.

Wspieranie diety

Im lepiej zorganizujecie sobie życie w czasie stosowania diety, tym będzie ona skuteczniejsza. Strategie dietetyczne i w tym przypadku się nam przydadzą. Zastanówcie się, co możecie zrobić w domu, szkole, pracy, czyli tam gdzie często jesteście, aby ułatwić sobie wybór zdrowych produktów i zapewnić aktywność fizyczną. Dowiedzcie się, gdzie w okolicy można zjeść zdrowy posiłek. Zmniejszcie spożycie tłuszczów nasyconych i cukrów. Jedzcie więcej produktów bogatych w błonnik – warzyw, owoców i produktów zbożowych.

Aktywność fizyczna

Jaki rodzaj aktywności fizycznej najbardziej Wam odpowiada? A może należycie do osób, które nie lubią ruchu? Większość z nas nie zażywa zalecanej nam dawki ruchu. Wiele osób niesłusznie wyobraża sobie, że bycie aktywnym fizycznie oznacza konieczność posiadania sprzętu do ćwiczeń, chodzenie na siłownię czy wyczerpujące treningi. A tymczasem aktywność fizyczną łatwo włączyć w codzienne życie. Wystarczy szybki spacer, taniec, ruch w trakcie słuchania muzyki lub oglądania telewizji. Jeśli uczynicie ruch naturalną częścią Waszego życia, przestanie on być ciężkim obowiązkiem.

10 sposobów na zwiększenie aktywności fizycznej:
  • Wykonaj ćwiczenia rozciągające, aby poprawić giętkość ciała, np. w czasie brania prysznica.
  • Kiedy idziesz do toalety, zawsze wybieraj tę najdalszą.
  • Kiedy siedzisz, np. przed telewizorem, wyciągaj na przemian nogi, tak by stopy znalazły się na poziomie kolan.
  • Kiedy rozmawiasz przez telefon, wstań i przejdź się.
  • Zaparkuj auto trochę dalej i zrób sobie spacer lub przebieżkę.
  • Jeśli nie musisz wchodzić dalej niż na trzecie piętro, idź po schodach.
  • Poskacz trochę, kiedy czekasz aż ugotuje się jedzenie.
  • Zamiast wysyłać maila do koleżanki z biura, odwiedź ja przy biurku.
  • Codziennie pracuj w ogródku, myj podłogę lub zamiataj, bierz także udział w zabawach ruchowych z dziećmi.
  • Rano lub wieczorem zatańcz do dwóch czy trzech melodii.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *