zkdkdldlldldldldldldl

Sposoby na bezsenność

Bezsenność to choroba naszych czasów. Walczą z nią zarówno kobiety jak i mężczyźni, lecz nie tylko bezsenność sprawia, że wstajemy z łóżka zmęczeni.

CO RZĄDZI NASZYM SNEM

Od czasu powszechnej informatyzacji większość osób nie potrafi rozstać się ze swoimi gadżetami. Telefon, tablet czy laptop są tak niezbędne do życia, jak tlen. Zabieramy te swoje zabawki nawet do sypialni. I tu zaczyna się problem. Uzależnienie od korzystania z urządzeń okrzyknięto chorobą naszego wieku. To właśnie Internet i telefon zaburza nam sen. Często na poczet surfowania w internecie rezygnujemy z odpowiedniej ilości snu, a oglądane obrazy, filmy wkraczają do naszej podświadomości i są odtwarzane we śnie. Przez to śpimy niespokojnie, sen jest płytszy i nie spełnia swojej roli. Po tak zarwanej nocy wstajemy zmęczeni, nie radzimy sobie z obowiązkami, stajemy się podatni na stres i depresję.

WYCISZ SIĘ

Komputer pokładowy naszego organizmu, czyli mózg, możemy wyćwiczyć. Chcąc efektywnie wypocząć w czasie snu, na godzinę przed pójściem do sypialni wyłącz wszystkie urządzenia elektroniczne. Nie zabieraj ich w żadnym wypadku do sypialni, a jeżeli już musisz, to wyłącz dźwięki i wibracje. Zarówno promieniowanie z urządzeń, jak i sygnały powiadomień o wiadomości czy mailu stawiają organizm na baczność. O spokojnym śnie możesz zapomnieć. Przewietrz sypialnię, posłuchaj spokojnej muzyki, zrób sobie relaksującą kąpiel. Wstaniesz wypoczęta i gotowa na nowe wyzwania.

TO NAM ZAPEWNI WYPOCZYNEK

Jak się okazuje czytanie książek w łóżku, przy których często zasypiałyśmy, jest nadal bezpieczne. Żaden tekst czytany na tablecie czy laptopie nie zastąpi książki. Nie zdajemy sobie sprawy, że obraz wyświetlany na urządzeniach elektronicznych, w przeciwieństwie do książki, pobudza nasz mózg do aktywności. Stąd też najprostsza rada: do łóżka dobra, lekka lektura w wersji papierowej. Do tego kubek ciepłego napoju(mleko, kakao) i sen spełni swoją właściwą funkcję. Wstaniesz wypoczęta i pełna wigoru.

Zanim wpadniesz w pułapkę uzależnienia, zrób sobie sama „badanie”. Sprawdź jak będziesz się czuła zostawiając na jeden dzień telefon w domu. Czy dasz radę skoncentrować się w pracy na pracy, czy będziesz czuła cały czas niepokój. Przypomnij sobie jaka jest Twoja ostatnia czynność przed snem i pierwsza po przebudzeniu. Jeżeli od razu sięgasz po telefon i sprawdzasz wiadomości, to jesteś w grupie ryzyka. Gdy wpadasz w histerię po pozostawieniu telefonu w domu i jesteś w stanie wracać po niego z dużej odległości, to już nie jest dobrze. Zrób coś z tym zanim będzie za późno.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *