smoothie-3697014_1920

Co jeść by mieć piękną skórę.

To jak wyglądamy, a konkretnie, w jakiej kondycji jest nasza skóra, nie zależy tylko od kosmetyków i środków pielęgnacyjnych, jakich używany. Podstawą pięknego wyglądu skóry jest odpowiednie odżywianie się. To, czego dostarczymy naszej skórze od środka. Do doskonałości lub przynajmniej zadowolenia, poprowadzi nas odpowiednia dieta. To, co na talerzu i w szklance.

Najważniejsze przykazania

Podstawowym i najważniejszym „przykazaniem” w dbaniu o skórę jest dostarczenie w odpowiedniej ilości nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3. Kwas ten uchroni nas przed złym wpływem czynników zewnętrznych, jak promienie UV. Zmniejsza także podrażnienia, zaczerwienienia, obrzęki. Ma również właściwości przeciwzapalne, chroni przed rakiem skóry. Źródłem tego bezcennego kwasu są morskie ryby: łososie, makrele, sardynki, śledzie czy sardele. Kwasy omega- 3 znajdziemy również w olejach roślinnych: rzepakowym, lnianym i sojowym. Bogate w kwasy omega-3 są także orzechy włoskie i żółtka jaj.

Przeciwutleniacze, to związki, które osłabiają działanie wolnych rodników. To one niszczą włókna kolagenowe i elastynę, przez co powodują utratę elastyczności skóry oraz zmarszczki. W młodym wieku organizm broni się sam przed wpływem wolnych rodników. Wraz z wiekiem traci tę zdolność, dlatego trzeba nasz organizm wspomóc. Jest to szczególnie ważne u osób, które palą papierosy lub stale przebywaniu w pomieszczeniach klimatyzowanych.

Stały stres, także szkodzi skórze. Osoby pracujące w stresujących warunkach powinny do menu włączyć, m.in.: goździki, oregano, rozmaryn, tymianek, cynamon, jeżyny, aronię, jagody, porzeczki, żurawiny, jagody goji i acai, maliny, kakao (gorzką czekoladę), fasolę, karczochy, jabłka, śliwki, czereśnie, wiśnie, orzechy pecan, pomidory oraz arbuzy.

Witaminy są niezbędne, aby zatrzymać lub spowolnić proces starzenia skóry. Pomagają też wyleczyć lub złagodzić niektóre dolegliwości. Najlepiej dostarczyć witamin wraz z pożywieniem. Jednak właściwa suplementacja witaminami w tabletkach, to także dobry pomysł.

Szczególnie ważna dla wszystkich rodzajów skóry jest witamina A – sprzyja wymianie komórek (cera jest młoda i gładka). Witaminy z grupy B – wskazane są dla skóry łojotokowej, szarej i ziemistej. O dostarczenie odpowiedniej dawki witaminy C powinny zadać osoby mające problem z trądzikiem i pękającymi naczynkami. Witamina E – likwiduje wiotkość skóry, a K – zapobiega cieniom pod oczami i pękającym naczynkom.

By dostarczyć jak największej dawki witamin, należy jeść dużo owoców i warzyw. Najlepiej w stanie surowym lub gotowane na parze. Najbogatszymi źródłami witamin odpowiadających za dobrą kondycję skóry są: marchew, brokuły, jarmuż, awokado, morele, bataty, owoce cytrusowe i papryka.

Równie ważne jak witaminy dla odpowiedniego wyglądu skóry są makro – i mikroelementy. Selen, wapń, miedź, żelazo i wiele innych dostarczyć można jedząc m.in. w orzechach, kiełkach, jajach, owocach morza, pestkach dyni, produktach pełnoziarnistych, awokado, wątróbce

Na koniec to, co w szklance. Woda – podstawa życia. Również długiego życia naszej młodzieńczej skóry. Wykonaj test: uszczypnij się w wierzch dłoni. Jeżeli skóra nie wygładzi się szybko, oznacza, że, na co dzień pijesz zbyt mało.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *