Pomysł na niedzielny obiad

Niedzielny obiad nie musi być nudny, wypróbujcie przepis, który jest prosty, a samo danie wyjątkowe.

SANDACZ Z CUKINIĄ I SZPARAGAMI

Składniki:

  • 2-3 młoda cukinia;
  • 4 cytryny;
  • Filet z sandacza ze skórą – ok. 40-50 dag;
  • Białe szparagi – 20 sztuk;
  • Przyprawy: sól, biały pieprz, cukier, świeży imbir, masło.

Cukinię pokroić w długie, cienkie paski. Cytryny dokładnie umyć, a jedną zalać wrzątkiem, osuszyć i cienko obrać. Skórkę pokroić w cieniutkie paseczki. Obraną cytrynę owinąć w folię i włożyć do lodówki. Z trzech pozostałych cytryn wycisnąć sok i zalać nim cukinie. Dodać pół szklanki cukru i kawałek świeżego imbiru pokrojonego w cienkie plasterki. Odstawić na całą noc, a następnego dnia dotować cukinie w zalewie, aż zrobi się szklista (ok. 5 minut). Przyprawić do smaku solą i pieprzem. Sandacza umyć, osuszyć i skropić sokiem z obranej cytryny. Posolić, posypać białym pieprzem. Na każdym kawałku sandacza położyć dużą łyżkę masła i piec 10 minut w temperaturze 180%. Obrać szparagi, odłamać twarde końcówki, ugotować je na stojąco, łebkami do góry w lekko osłodzonej wodzie. Porcje sandacza układać na ogrzanych talerzach, na wachlarzu ze szparagów. Na wierzchu położyć marynowaną cukinię i skropić ją sosem.

Czas przygotowania – 50-60 minut, nie licząc marynowania cukinii poprzedniego dnia.

Ryby, jak wiemy, są bardzo zdrowe. Odpowiednio przygotowane zastąpią tłuste mięsiwa na niedzielnym obiedzie. Spróbujcie, bo warto. W moim domu nikt temu daniu się nie oprze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

8 − 4 =

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.