Czy kolory owoców i warzyw mogą mieć znaczenie?

Kolor ma znaczenie. Zarówno kolor ścian pomieszczeń, w których przebywamy, kolor naszych ubrań, ale i kolor warzyw i owoców, które jemy oddziałują na nasze zdrowie psychiczne i fizyczne.

Kolor ma znaczenie. Zarówno kolor ścian pomieszczeń, w których przebywamy, kolor naszych ubrań, ale i kolor warzyw i owoców, które jemy oddziałują na nasze zdrowie psychiczne i fizyczne.

Właśnie o owocach i warzywach dowiedziałam się sporo. Składniki pokarmowe zawarte w warzywach i owocach z każdej grupy kolorystycznej troszczą się o nasz organizm w różny sposób.

Warzywa i owoce zielone

Zapewniają nam dobry wzrok i świetną formę, kondycję fizyczną. Wskazane są więc dla ludzi aktywnych, uprawiających więcej sportu niż przeciętny człowiek. Poza tym wzmacniają naczynia krwionośne i gwarantują prawidłową pracę serca.

Warzywa i owoce żółto – pomarańczowe

Zapobiegają infekcjom, mają działanie odkażające i chronią skórę przed niekorzystnym działaniem słońca. Ta grupa troszczy się nie tylko o zdrowie, ale i o urodę. Dzięki nim uregulowany jest poziom wody w naszym organizmie – nie za dużo i nie za mało, a ponadto nasza cera ma piękny, rozświetlony kolor.

Czerwone owoce i warzywa

To przede wszystkim pielęgnacja skóry włosów i paznokci. To nie jedyne ich atuty. Włączają je do codziennej diety zapewniamy sobie prawidłową pracę przewodu pokarmowego oraz chronimy się przed szkodliwym działaniem środowiska.

Fioletowe warzywa i owoce

Podnoszą poziom „dobrego” cholesterolu oraz zapewniają lepsze krążenie krwi. Wskazane są zwłaszcza dla osób uczących się, gdyż poprawiają pamięć i koncentrację.

Owoce i warzywa białe

Ich największą zaletą jest działanie profilaktyczne. Ogólnie rzecz biorąc, chronią nas przed chorobami, wzmacniają odporność, zwalczają bakterie i wirusy. Dzięki temu poprawia się nasze samopoczucie.

Jak widać wystarczy zwiększyć ilość owoców i warzyw z konkretnej grupy kolorystycznej aby wzmocnić swoje zdrowie i uronić się przed chorobami. Zamiast cudownej tabletki na piękną cerę czy włosy zjedzmy pomidora czy granat. Czując się przemęczonym, przygotujmy sałatkę z zielonych warzyw. Nie muszę nikogo przekonywać, że będzie to smaczniejsze, tańsze i zdrowsze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

fourteen + three =

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.