Dieta “krok po kroku”

Jak sama nazwa wskazuje, ta dieta polega na stopniowym wprowadzaniu zmian "krok po kroku"

Jak sama nazwa wskazuje, ta dieta polega na stopniowym wprowadzaniu zmian “krok po kroku”. Jednocześnie kładzie się w niej nacisk na kontrolę wielkości zjadanych porcji oraz na zmianę tych aspektów życia, które mają wpływ na nasze wybory w zakresie odżywiania.

Historia

Dietę stworzył John Hastings, redaktor wydawnictwa Reader’s Digest, we współpracy z dwoma zawodowymi dietetykami oraz ekspertami w zakresie odchudzania.

Działanie

Najważniejsze, w tej diecie, jest pilnowanie wielkości porcji poszczególnych posiłków. Należy także dbać o to, by odżywiać się zdrowo. Przez pierwsze cztery tygodnie trzeba zmienić przyzwyczajenia żywieniowe. W pierwszym tygodniu należy skupić się na śniadaniach, w drugim na tapetę wziąć obiady, w trzecim przekąski, a w czwartym kolacje. Przez następne osiem tygodni osoba na diecie uczy się, jak jeść w restauracjach i na wakacjach, w jaki sposób ułatwić sobie życie w kuchni, poprawić samoocenę, jak sobie poradzić ze stresem, ćwiczeniami fizycznymi, powrotem do przerwanej diety i jej utrzymaniem.

Przedstawione tu jadłospisy są obliczone dla diety 1300 kalorii, przy czym 300 kalorii przeznaczone jest na śniadanie, 350 na obiad, 450 na kolację i 200 na przekąski. Jest możliwość dopasowania menu do diety 1600 kalorii.

Czy warto?

Zmiany w odżywianiu wprowadza się tu wolno, co na pewno pomoże przyzwyczaić organizm do nowości. Stosowanie tej diety może spowodować spadek poziomu wapnia, więc być może trzeba będzie się skonsultować z dietetykiem, aby dostosować jadłospis do potrzeb własnego organizmu. Unika się liczenia kalorii, trzeba jednak bardzo uważnie mierzyć wielkość zjadanych porcji, aby nie przekraczać limitu energetycznego.

Dla kogo jest ta dieta?

Nie jest to dieta, która przyniesie szybkie efekty, więc mówi się, że jest ona tylko dla osób cierpliwych, które zaakceptują powolną utratę masy. Ważny w jest tu jadłospis, ale także inne czynniki, mające wpływ na wagę. W tym programie odchudzania zachowana jest równowaga pomiędzy produktami białkowymi, węglowodanami i tłuszczami.

Dostępność produktów

Większość produktów wykorzystywanych w przepisach można kupić w supermarkecie lub sklepach specjalistycznych.

Dobre rady

Dopuszczalne napoje to kawa lub herbata ze słodzikiem i niskokaloryczną śmietanką, woda, dietetyczna cola, sok owocowy rozcieńczony wodą (w proporcji pół na pół), kieliszek wina lub szklanka piwa. Między posiłkami można jeść orzeszki lub nasiona – 30 pistacji, garść pestek dyni, 10 orzeszków ziemnych, 16 migdałów lub łyżeczkę masła orzechowego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

14 − 5 =

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.