Sposoby na bezsenność

Przyczyny bezsenności mogą być bardzo różne, błahe lub bardzo poważne. Stres, przemęczenie, ból, faza księżyca, niedobór potasu i magnezu i wiele innych powodów, nad którymi nie potrafimy zapanować, są powodem tego, że wstajemy bardziej zmęczeni, niż się kładliśmy.

Problemy z zaśnięciem i spokojnym snem, obecnie ma prawie połowa dorosłych polaków. Przyczyny bezsenności mogą być bardzo różne, błahe lub bardzo poważne. Stres, przemęczenie, ból, faza księżyca, niedobór potasu i magnezu  i wiele innych powodów, nad którymi nie potrafimy zapanować, są powodem tego, że wstajemy bardziej zmęczeni, niż się kładliśmy.

Jeżeli nasza bezsenność nie jest wywołana poważną chorobą, spróbujmy pomóc sobie sposobami domowymi, zamiast faszerować się silnymi tabletkami nasennymi.

 

Liczenie baranów może pomóc?

 

Liczenie baranów, to może i bajka, ale spokojne, monotonne liczenie, takie w myślach, bez wątpienia wycisza. Skupiając się na liczeniu, uwalniamy się od złych myśli. To pewien rodzaj medytacji.

Od lat, na lepszy sen podawano dzieciom ciepłe mleko. Koktajl mleczno – bananowy z dodatkiem cynamonu  okazuje się jeszcze lepszym sposobem. Banany są źródłem potasu i magnezu, czyli minerałów poprawiających jakość snu. Bogactwo aminokwasów zawartych w bananach podnosi poziom serotoniny, przez co sen jest spokojny.

Inni specjaliści dowiedli, że dla wielu osób doskonałym środkiem nasennym jest sok z wiśni. Ma on wpływ na zwiększenie w organizmie poziomu melatoniny.  Melatonina skraca czas zasypiania o ok. 15 minut i wydłuża sen o ponad pół godziny. Dzięki temu sen jest głębszy i bardziej efektywny.

U wielu osób bezsenność wynika z tego, że marzną im stopy. Warto więc przygotować rozgrzewającą kąpiel i na noc założyć bezuciskowe, ciepłe skarpetki.

 

„Jak sobie pościelisz, tak się wyśpisz!”

 

Zadbajmy, aby poduszka była odpowiednio wyprofilowana do naszego ciała, kołdra nie była zbyt ciężka i prześcieradło nie pozawijane.

Wywietrzmy sypialnię. Świeże powietrze jest niezbędne do zdrowego snu.

Nie objadajmy się przed snem. Ostatni posiłek powinien być leki i spożyty najpóźniej na 2-3 godziny przed snem.

W ciągu dnia dostarczajmy organizmowi dawkę zmęczenia fizycznego, najlepiej na świeżym powietrzu, ale nie forsujmy się. Bardzo zmęczeni, również będziemy mieć problem z zaśnięciem.

Cicho i ciemno. Tego potrzebuje nasz organizm w nocy. W ciągu dnia i tak dostarczamy sobie dużo bodźców dźwiękowych i wizualnych. Noc jest od tego by uszy i oczy odpoczęły.

Sen jest równie niezbędny dla życia i zdrowia, jak tlen, pokarm i woda. Brak odpowiedniej ilości głębokiego snu, dającego efektywny odpoczynek, może być powodem wielu chorób. Bez snu stajemy się apatyczni, zdenerwowani, agresywni. Opracujmy więc sobie taki plan, aby nasz sen, po intensywnym dniu był spokojny, zdrowy i głęboki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.