Wszystko o awokado

Co prawda, awokado zawiera dużo kalorii, lecz są to kalorie pełne wartości odżywczych. Są to bowiem tłuszcze jednonienasycone oraz omega-3. Owoc ten łączy w sobie zdrowe dla mózgu kwasy tłuszczowe omega – 3 z naturalną witaminą E

Awokado uważane jest przez wielu ekspertów żywieniowych za pożywienie doskonałe. Wielu twierdzi, że jest to tzw. „super-jedzenie”. Awokado nazywane jest gruszką aligatora ze względu na swój kształt oraz ciemnozieloną, chropowatą skórkę.

Co prawda, awokado zawiera dużo kalorii, lecz są to kalorie pełne wartości odżywczych. Są to bowiem tłuszcze jednonienasycone oraz omega-3. Owoc ten łączy w sobie zdrowe dla mózgu kwasy tłuszczowe omega – 3 z naturalną witaminą E; jest klinicznie potwierdzone,że takie połączenie działa jako prewencja przeciw rozwojowi choroby Alzheimer’a, a nawet cofa rozwój choroby we wczesnym jej stadium. Jest to jeden z głównych i najważniejszych pokarmów dla mózgu.

Awokado, dzięki zawartości kwasu oleinowego, obniża poziom cholesterolu, a zawarty w nim potas (w większej ilości niż w bananach) reguluje ciśnienie krwi.

Awokado zawiera karotenoid – luteinę. Luteina jest antyoksydantem (przeciwutleniaczem), który chroni oczy przed uszkodzeniami wywołanymi stresem oksydacyjnym, prowadzącymi do słabego wzroku, zaćmy i zwyrodnienia plamki żółtej.

Owoc ten zawiera sporo witamin C, E i A, silnych przeciwutleniaczy, które mają działanie przeciwnowotworowe, a także witamin z grupy B. Wśród nich szczególnie cenny dla kobiet jest kwas foliowy, który zapobiega wadom rozwojowym płodu.

Awokado jest jednym z niewielu naturalnych produktów, które zwierają duże ilości glutationu. Glutation, najważniejszy antyoksydant wspierający prawidłowe funkcjonowanie wątroby i systemu nerwowego oraz spowalniający proces starzenia się. Jest odpowiedzialny za uzupełnianie i „odzyskiwanie” innych przeciwutleniaczy w ciele.

Składniki odżywcze i enzymy zawarte w awokado zmniejszają stany zapalne w żołądku. To również poprawia zdolność ciała do wchłaniania karotenoidów i substancji odżywczych. Szybsze trawienie pozwala na utrzymanie właściwej wagi.

Kupując awokado wybieramy dojrzały. Skórka po naciśnięciu palcem ma się lekko uginać. W środku owoc ma dużą pestkę. Jeśli potrzebne nam jest awokado pokrojone w kostkę, po podzieleniu na pół i wyjęciu pestki kroimy miąższ w skórce w kostkę, po czym wyjmujemy go łyżeczką. Aby miąższ nie ściemniał, trzeba go natychmiast skropić sokiem z cytryny. Gdy awokado jest składnikiem sałatki, można do niej wrzucić pestkę – wtedy również zachowa kolor.

Smakiem awokado możemy rozkoszować się spożywając je z solą morską, oliwą z oliwek, cytryną, octem lub w jakikolwiek inny sposób, który nam odpowiada i smakuje.

 

fot.PublicDomainPictures


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/platne/serwer98480/public_html/wp-content/themes/nieprzecietni/elements/loop.php on line 70

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.