Dieta supermarketowa

Dieta supermarketowa, ta zrównoważona dieta opiera się na odżywczych produktach. Dostępnych w każdym supermarkecie. Składa się z trzech rodzajów jadłospisów

 

Dieta supermarketowa, ta zrównoważona dieta opiera się na odżywczych produktach. Dostępnych w każdym supermarkecie. Składa się z trzech rodzajów jadłospisów: 1200 kalorii („Mocny początek”). 1500 kalorii („Chudnij dalej”) i 1800 kalorii („Trzymaj wagę”).

Ta dieta, polecana przez amerykańskie czasopismo „Good Housekeeping”, została także opisana w postaci książki. Jest oparta na badaniach naukowych, dotyczących odżywiania i doboru produktów.

 

Działanie diety

 

Plan diety zakłada, że stosujący ją będą jeść potrawy zawierające mało kalorii i jednocześnie intensywnie ćwiczyć. Książka zawiera wiele szczegółowych informacji o tym, jak przestrzegać diety, a prócz tego rady, jak kupować produkty, czytać oznaczenia na opakowaniach, wybierać składniki potraw. Zabronione produkty, to „puste kalorie”, czyli produkty bogate w tłuszcze i cukier oraz wysokosłodzone napoje. Zaleca się jedzenie bogate w błonnik, niskokalorycznych warzyw i owoców. Program został tak opracowany, aby szybką utratą wagi zachęcić do przyjęcia nowego stylu życia, a potem utrzymać zdrowe nawyki żywieniowe. Dieta proponuje powstrzymanie się od produktów żywnościowych, które mogą spowodować tycie.

W ciągu pierwszych dwóch tygodni diety można jeść 1200 kalorii dziennie („Mocny początek”), co pozwala rozsądnie tracić kilogramy. Pozostałe fazy diety – niskokalorycznej, wysokobłonnikowej, niskotłuszczowej i niskocukrowej – ułatwia wyrobienie zdrowych nawyków żywieniowych. Ćwiczenia fizyczne są dostosowane do płci i wagi, pozwalają łatwiej osiągnąć cel i jednocześnie pomagają walczyć z głodem. W książce znajduje się mnóstwo przykładowych jadłospisów, łatwych do zastosowania, a także sugestie, jak włączyć dietę do posiłków rodzinnych oraz jak dobrze robić zakupy.

 

Dla kogo jest ta dieta

 

Jest to praktyczna, łatwa do stosowania i poparta badaniami naukowymi dieta. Daje szansę na stałą zmianę trybu życia, nie jest tylko przejściowym pomysłem. Spis posiłków o określonej wartości kalorycznej zawierają potrawy, proste w przygotowaniu (5-20 minut), a jednocześnie bogate w wartości odżywcze. Ten program dietetyczny jest dowodem na to, że można robić zapasy zdrowej żywności i przyrządzać takie posiłki, które będą smakowały całej rodzinie. Minusem diety jest to, że wymaga cierpliwości i uporu, ponieważ efekty nie są natychmiastowe.

Dieta nadaje się dla wszystkich osób, które chcą w rozsądny sposób utrzymać właściwą wagę. Nawet dzieci mogą stosować tę dietę, jeśli wielkość posiłków będzie dostosowana do wieku.

Wszystkie produkty diety supermarketowej są łatwo dostępne w zwykłym sklepie spożywczym lub supermarkecie. Proponowane posiłki są niedrogie i w większości bez problemu można je przygotować w domu.

 

Ważne

 

W programie podkreśla się znaczenie odpowiedniej aktywności fizycznej oraz zmiany stylu życia na zdrowszy. Frytki i smażone przekąski; tłuste dipy i sosy, pączki, ciastka, krakersy, słodkie napoje, miód, dżemy, galaretki, ciastka z kremem lub polewą, lody i cukierki.

Dozwolone są produkty o niskiej lub zerowej zawartości kalorii.

Śniadanie Obiad Kolacja Przekąska 1 Przekąska 2
Sobota Gorące płatki zbożowe na mleku, owoce, orzechy, kawa lub herbata Zupa pomidorowa, sałatka z białej fasoli cannellini i tuńczyka Halibut z grilla, pieczony ziemniak, warzywa, mieszane sałaty, jogurt, napój Niskotłuszczowe mleko czekoladowe, herbatnik Mieszanka solonych orzeszków
Niedziela Gofry z owocami, mleko, napój Zupa grzybowa, sałatka Waldorfa z indykiem, napój Filet mignon (befsztyk z polędwicy wołowej), pomidory z grilla, puree z ziemniaków, groszek cukrowy, sałatka ze szpinaku Pełnoziarniste krakersy z wędzonym łososiem Beztłuszczowy popcorn, jogurt
Poniedziałek Koktajl truskawkowy, tost, kawa Pieczony ziemniak z chili, sałatka, owoce, herbata Bułeczka z hamburgerem, gotowane ziemniaki, marchewka, fasolka szparagowa, sałata, napój Jogurt naturalny, jabłko Mieszanka orzechów
Wtorek Muffinka z otrębami, owoce, mleko, kawa lub herbata Posiłek w stołówce, bar sałatkowy, owoce, napój Kurczak pieczony, brązowy ryż, cukinia z cebulą i pieczarkami smażona po chińsku, sałatka ze szpinaku z orzechami lub owocami Niskotłuszczowy jogurt mrożony Owoce i orzechy
Środa Koktajl brzoskwiniowy, tost, kawa lub herbata Zupa z soczewicy, sałatka ze szpinaku z owocami, tost, kawa Stek z grilla w glazurze pomarańczowej, słodki ziemniak, szparagi, kalafior, sałatka cesarska, napój Jogurt owocowy, herbatnik Niskotłuszczowy jogurt o dowolnym smaku
Czwartek Płatki z zimnym mlekiem, owoce, kawa lub herbata Tost z żółtym serem, sałatka z kurczaka, napój Łosoś z grilla (z glazurą z miodu i limonki), chleb czosnkowy, brokuły, fasolka szparagowa, sałatka wiosenna z orzechami Pełnoziarniste krakersy, serek kremowy Precle, mleko
piątek Jajka, tost, mleko, owoce, kawa lub herbata Zupa warzywna, sałatka z cieciorką, tost, napój Kurczak z kuskusem i szpinakiem, sałatka tabbouleh ( z kuskusu, natki, mięty, szczypiorku), pita z humusem, napój Jabłko, ser cheddar Mrożony jogurt, krakersy

Więcej o diecie w książce J. Jibrin, „Goog Housekeeping Book, The Supermarket Diet”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

five × 5 =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.