Dieta bez efektu jojo

Słowo „dieta” kojarzy się z czymś, co nie trwa wiecznie, ale jest czasową zmianą sposobu odżywiania. Jednak takie podejście do diety nie wyeliminuje nawyków, które spowodowały, że w ogóle była potrzebna. Najlepsze diety odchudzające i zdrowotne to te, które zapewniają długotrwałe rezultaty.

Słowo „dieta” kojarzy się z czymś, co nie trwa wiecznie, ale jest czasową zmianą sposobu odżywiania. Jednak takie podejście do diety nie wyeliminuje nawyków, które spowodowały, że w ogóle była potrzebna. Najlepsze diety odchudzające i zdrowotne to te, które zapewniają długotrwałe rezultaty. Istotą tych diet jest zmniejszanie przyjmowanej ilości kalorii oraz zwiększanie energii wydatkowanej na większą aktywność fizyczną. Pamiętajmy, że ćwiczenia fizyczne budują mięśnie i odgrywają ogromną rolę w zużywaniu zmagazynowanej w ciele tkanki tłuszczowej.

Nie ufajcie dietom, które mają przynieść natychmiastowe lub bardzo szybkie rezultaty. Takie obietnice mogą być fałszywe, a diety szkodliwe. Z prostej kalkulacji równowagi energetycznej wynika, że nie można bezpiecznie stracić więcej niż pół kilograma, do kilograma tygodniowo. Aby stracić pół kilograma, organizm musi spalić 3500 kalorii.

Znaczy to, że należałoby przyjmować 500 kalorii mniej każdego dnia. Jeśli więc wartość kaloryczna spożywanych produktów wynosi 2000 kalorii, to trzeba by ją zredukować do 1500. Nawet głodówka i picie tylko wody spowoduje utratę najwyżej dwóch kilogramów tygodniowo. Nie jest to jednak ani zdrowe, ani rozsądne, bo tracone kilogramy ubywają głównie z tkanki mięśniowej i wody, bardzo ważnych składników naszego ciała.

Dieta musi mieć poważny cel i nie powinno się jej podejmować bez powodu. Zanim zastosujecie drakońską dietę, koniecznie odwiedźcie lekarza i przeprowadźcie odpowiednie badania, które dadzą Wam pewność, że dieta będzie bezpieczna. Kiedy zmieniamy liczbę i rodzaj przyjmowanych pokarmów oraz ograniczamy kalorie, już po paru tygodniach w naszym ciele zachodzą zmiany metaboliczne. Kiedy przyjmujemy mniej kalorii, nasz organizm dostaje sygnał, że powinien zwolnić przemianę materii i przystosować się do tego, że będzie miał mniejszą ilość energii do sprawowania swych funkcji fizjologicznych. Chce więc ograniczać wydatki energetyczne. W takiej sytuacji, gdy pragniemy trwale schudnąć, powinnyśmy więcej się ruszać i jeszcze bardziej ograniczać kalorie. Oba te zalecenia należy wprowadzić jednocześnie.

Kiedy decydujecie się na dietę, wybierajcie taką, która może być łatwo dostosowana do Waszego trybu życia i stanu zdrowia. Powinna to być dieta długotrwała. Pamiętajcie, że częste przechodzenie na dietę i równie częste rezygnowanie z nich powoduje, że szybko odrabiacie stracone kilogramy, a to może negatywnie odbijać się na Waszym zdrowiu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

3 × 1 =

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.