Czy masz problemy z pamięcią?

Z upływem lat zaczynamy zapominać o drobiazgach. Musimy zapisywać co trzeba kupić, co załatwić, umykają nam nazwy, nazwiska, wspomnienia.

Z upływem lat zaczynamy zapominać o drobiazgach. Musimy zapisywać co trzeba kupić, co załatwić, umykają nam nazwy, nazwiska, wspomnienia. To mogą być pierwsze symptomy demencji. Nie musimy od razu wpadać w panikę, bo często wystarczy zmiana diety.



Osobisty komputer – mózg




Za pamięć odpowiada mózg. Jest on, jak komputer pokładowy całego organizmu. Należy o niego dbać, gdyż steruje on wszystkimi funkcjami życiowymi.

Najważniejsze, żeby mózg otrzymywał właściwą ilość tlenu. Jeżeli palisz papierosy, to jak najszybciej z tym skończ. Nikotyna utrudnia dopływ tlenu do mózgu i obniża jego sprawność. Pocieszające jest to, że nikotyna szkodzi tylko wówczas, gdy palisz. Po rzuceniu tego uzależnienia, mózg się oczyszcza i regeneruje.

Drugim zabójcą jest cholesterol. Zacznij od badań. Jeżeli poziom złego cholesterolu jest za wysoki, musisz go obniżyć. Wyeliminuj z diety tłuste potrawy. Ogranicz smażone mięsa wieprzowe. Tłuszcz tworzy złogi w żyłach. Ogranicza to przepływ krwi, a co za tym idzie, powoduje niedotlenienie mózgu i gorszą jego pracę.

Wyeliminuj lub przynajmniej ogranicz przetworzoną żywność. Gotowe dania zawierają niezdrowe, utwardzane tłuszcze. Gotuj i piecz samodzielnie, bez używania sztucznych dodatków do żywności.



Jak poprawić sprawność mózgu?




Ruch nie tylko poprawia kondycję. Dotlenia mózg i obniża poziom cholesterolu. Dobierz ćwiczenia do własnych możliwości i stopniowo podnoś poprzeczkę. Szybszy spacer, ćwiczenia aerobowe, jazda na rowerze, w zupełności wystarczy. Rób to systematycznie, a szybko odczujesz efekty.

Mózg trzeba też odpowiednio odżywić. Najwięcej właściwości odżywczych dla mózgu ma dieta bogata w witaminy z grypy B, a szczególnie B6, B12 i kwas foliowy. Witaminy B12 dostarczysz wraz z chudym mięsem, jajkami, owocami morza, nabiałem i rybami. Kwas foliowy znajdziesz we wszystkich roślinach liściastych (sałata, kapusta, szpinak, brokuły i innych). Włącz do jadłospisu groch, ziemniaki, bataty, banany i ryby. Dzięki temu uzupełnisz brak witaminy B6.

Nie zapominaj o odpowiednich przyprawach. Kurkumę i pieprz zalecają najlepsi specjaliści w leczeniu problemów z pamięcią.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

10 + nine =

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.