dessert-526599_1280

Dieta lepszego jutra

Dieta lepszego jutra, to dieta trójfazowa, która pozwala definitywnie pozbyć się zbędnych kilogramów poprzez zmianę przyzwyczajeń, zwiększoną aktywność fizyczną i poprawę sposobu odżywiania.

Dieta lepszego jutra – początki

Chociaż Bob Greene, fizjolog i specjalista w zakresie ćwiczeń fizycznych, opublikował książkę o tej diecie w 2006r. popularność zyskała dopiero po wzmiance o niej w programie Oprah Winfrey Show. Od tego czasu dieta lepszego życia cieszy się coraz większą popularnością.

Diety lepszego jutra – fazy

To trójfazowa dieta, która powoli przyzwyczaja organizm do zdrowszego odżywiania i bardziej aktywnego trybu życia.

I Faza

Pierwsza faza trwa nie mniej niż cztery tygodnie, a główny akcent kładzie się w niej na przyspieszanie metabolizmu. Osiąga się to przez częstsze i intensywniejsze ćwiczenia fizyczne. Je się trzy posiłki w ciągu dnia, a ostatni nie później niż dwie godziny przed pójściem spać.

II Faza

Celem drugiej fazy, trwającej także nie mniej niż cztery tygodnie, jest utrata wagi, do czego mają doprowadzić ograniczenie liczby zjadanych kalorii i zmiana nawyków żywieniowych. Dopiero teraz może nastąpić rzeczywiste odchudzanie, ponieważ nie tylko jesteśmy aktywniejsze fizycznie, ale też usuwamy z menu niezdrowe produkty, ubogie w wartości odżywcze. Oprócz tego uczymy się, jak rozpoznawać oznaki głodu oraz dowiadujemy się, jakie są emocjonalne powody przejadania się.

III Faza

W trzeciej fazie znajdujemy dla siebie odpowiednie ćwiczenia (rodzaj sportu), które będziemy mogli wykonywać przez całe życie. Jednocześnie dalej dopracowujemy dietę. Ta faza ma trwać do końca życia.

Utrzymywanie stałej odpowiedniej wagi osiąga się poprzez wybór lepszych produktów i poznanie ich wartości odżywczych. Do diety można też włączyć to, co lubi się jeść – dzięki temu nie jest ona zbyt uciążliwa. Badania naukowe potwierdzają, że tego typu diety, łącząc plan żywieniowy z aktywnością fizyczną oraz zmianą pewnych nawyków, są bardzo skuteczne w walce ze zbędnymi kilogramami.

Dieta lepszego jutra – kto może ją stosować?

To dieta odpowiednia dla osób, które chciałyby na stałe przyjąć model zdrowszego życia, nie dla tych, które tylko szukają magicznych sposobów na schudnięcie. Na pewno nie powinny jej wybierać ci, którzy nie chcą lub nie mogą podjąć żadnej aktywności fizycznej.

Dieta lepszego jutra – najważniejsza zasada

Zmiana przyzwyczajeń, właściwe odżywianie i aktywność fizyczna są w tej diecie najważniejsze. Wszystkie produkty potrzebne w tej diecie są dostępne w każdym sklepie spożywczym. Bez ograniczeń można jeść tylko warzywa bez dodatku tłuszczu.

Dieta lepszego jutra przykładowe menu:
Dzień tygodniaŚniadanieObiadKolacjaPrzekąska 1Przekąska
SobotaOmlet ze szpinakiem i czerwoną lub zieloną papryką, 10g świeżych jagód, jogurt o niskiej zawartości tłuszczuSałatka z kuskusa, natki, mięty, szczypiorku z kawałkami chudego mięsaZupa jarzynowa, krewetki w stylu śródziemnomorskim z pomidorami, owoce cytrusoweKoktajl bananowo – kawowyMała miseczka sorbetu owocowego
NiedzielaOwsianka z suszonymi owocami i orzechami, 240 ml odtłuszczonego mlekaPita z mąki razowej z chudym indykiem i warzywami, owoc cytrusowyTortille z wołowiną lub kurczakiem, warzywami duszonymi i przyprawami240 ml mleka odtłuszczonego lub sojowego z pełnoziarnistymi płatkamiNiskotłuszczowe lody z odrobiną sosu czekoladowego
PoniedziałekKawa mokka z odtłuszczonym mlekiem, wysokobłonnikowa muffinka, jabłkoTortilla z mąki razowej z warzywami i fasolką szparagową, sałata z sosem winegretRazowy makaron z sosem z owoców morza, kurczak z grilla, zielona sałata z sosem winegretPełnoziarniste krakersy i ser żółty o obniżonej zawartości tłuszczuMały kawałek gorzkiej czekolady
WtorekPłatki z orzechami, 240 ml odtłuszczonego mleka, pół grejpfrutaKanapka z pełnoziarnistego chleba z masłem orzechowym i gruszka, 75g marchwiGrillowana ryba z cytryną, mała kukurydza, groszek cukrowy170 ml jogurtu posypanego orzeszkamiNiskotłuszczowe lody
ŚrodaKoktajl owocowy z mleka sojowego, kromka pełnoziarnistego chleba z masłem orzechowymZielona sałata z kurczakiem i świeżymi owocami, pełnoziarniste krakersy, chudy ser żółtyZielona sałata posypana kawałkami steku i sera, pieczony słodki ziemniak, niskotłuszczowy jogurt naturalny i kwaśna śmietanaGarść migdałów, kawa latte z odtłuszczonym mlekiemPopcorn light
CzwartekPełnoziarniste płatki z niskotłuszczowym jogurtem, orzechami włoskimi i świeżymi owocamiKanapka grecka z razowej pity, 75 g marchwi, połówka cytrusaSałatka z selerem naciowym i majonezem, mała porcja chipsów kukurydzianychNiskokaloryczny shake czekoladowy z dużą zawartością białka35 g orzeszków w czekoladzie
PiątekBatonik zbożowy z dużą zawartością błonnika, odtłuszczone mleko lub mleko sojowe, owoc, trzy łyżki orzechówKurczak z grilla, sałatka z fasoli i szpinaku z niskokalorycznym sosem, bułeczka pełnoziarnistaKurczak smażony z warzywami po chiński, brązowy ryżPełnoziarniste krakersy z dżemem owocowym, 240 ml odtłuszczonego mlekaPorcja pieczonych chipsów warzywnych

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *