adult-1867743_1280

Dieta na talię osy

Dieta na talię osy to program dietetyczny zakłada zmianę obwodu talii, kładąc mniejszy nacisk na utratę wagi.

Skąd się wzięła taka dietę? Wymyślili ją dr Michael Roizen i dr Mehmet Oz, autorzy wydanych w 2008r. książek: „Twoja dieta. Poradnik użytkownika” i „ Twój organizm. Poradnik użytkownika”. Obie książki pomagają ich czytelnikowi zrozumieć w jaki sposób funkcjonuje ludzki organizm.

Jak działa dieta na talię osy?

Jej twórcy proponują jedzenie trzech głównych posiłków, na które powinny składać się potrawy bogate w błonnik, hamujące odczuwanie głodu. W pierwszej fazie („startowej’), mającej trwać dwa tygodnie, zaleca się spożycie tego samego lub podobnego jedzenia (na przykład na śniadanie przez większość dni je się płatki zbożowe). W jadłospisie najwięcej jest produktów pełnoziarnistych, orzechów, owoców, warzyw, chudego mięsa (raczej drób niż wołowina) i ryb. Oprócz tego 10 łyżek sosu pomidorowego tygodniowo oraz witaminy w pastylkach.

Z książek dowiadujemy się jak ciało magazynuje i spala tłuszcz i dlaczego obwód talii więcej mówi o stanie zdrowia niż waga ciała. Dostajemy też rady, jak wybrać odpowiedni dla nas rodzaj ćwiczeń fizycznych. Autorzy zachęcają do codziennego ruchu, między innymi spacerów i ćwiczeń rozciągających oraz zalecają trzy razy w tygodniu ćwiczenia siłowe, wzmacniające mięśnie.

W diecie na talie osy ważna jest regularna kontrola liczby przyjmowanych kalorii, zdrowe jedzenie, codzienna aktywność fizyczna. W trakcie stosowania tego programu uczymy się strategii panowania nad nagłymi napadami głodu, radzenia sobie z powrotem do diety po przypadkowym odstępstwie od niej, jedzeniem w restauracjach i postępowania w innych sytuacjach awaryjnych. Autorzy podają menu na tydzień oraz spis podstawowych produktów.

Za i przeciw.

Dieta na talię osy, to dieta krótkoterminowa, której tygodniowe menu wybiera się z różnych wariantów. Ten sam jadłospis powtarza się w drugim tygodniu trwania diety. Może być więc tak, że dla niektórych osób dieta będzie zbyt monotonna.

Dla kogo?

Dieta na talię osy odpowiednia jest dla tych, którzy chcą wiedzieć, na czym polega funkcjonowanie ich organizmu, między innymi, jak obwód talii ma się do wagi. Także dla tych, którzy pragną zmiany stylu życia. Ci, którzy z przyczyn zdrowotnych zmuszeni są do ograniczenia aktywności fizycznej, powinni przed podjęciem tej diety zasięgnąć porady lekarza.

Dostępność produktów.

Wszystkie produkty można kupić w sklepie spożywczym lub supermarkecie. Nie jest to dieta kosztowna.

Zmiana trybu życia.

Ważną częścią diety Roizena i Oza jest aktywność fizyczna. Ich dieta uczy też różnych przydatnych technik i strategii życiowych.

Weź pod uwagę:

Odstępstwo od diety nie może nikogo załamać! Nie wolno rezygnować, trzeba zacząć od nowa i skupić się na dążeniu do celu!

Dozwolone przekąski: warzywa, zielone strąki soi warzywnej (edamame), tost z pełnoziarnistej pity, pieczone jabłko (np. z cynamonem), niskotłuszczowy jogurt, migdały, guma bez cukru.

Więcej o diecie: www.realage.com/doctorCenter oraz w książce „Twoja dieta. Poradnik użytkownika” M.F.Roizen, M.C.Oz; Septen; 2008r.

 ŚniadanieObiadKolacjaPrzekąska 1Przekąska 2
SobotaPełnoziarniste płatki śniadaniowe z dużą zawartością błonnika, 120 ml mleka sojowego, wzbogaconego o wapń, owoceSałatka cesarska, kurczak z grilla, niskokaloryczny sosRyba z grilla, mieszane warzywa na parze, sok pomidorowy2 owoce kiwiGruszka, jogurt niskotłuszczowy
NiedzielaAnanasowo- bananowy koktajl z proszku sojowegoZupa z pomidorów i soczewicy, marchew i seler w słupkachSałata rzymska z kawałkami kurczaka z grillaPomarańczaPopcorn, woda gazowana
PoniedziałekPół miseczki owsianki na odtłuszczonym mleku, owoceDuża porcja zielonej sałaty, 110 g rybyChili z tofu i fasolki w sosie pomidorowym, brązowy ryż, sok pomarańczowyNiskotłuszczowy jogurt z jagodamiPopcorn, woda gazowana
WtorekOmlet z trzech białek, mieszane warzywaMieszana zupa warzywna, sałata rzymska z pomidoramiWegetariańska pizza z mąki razowej, sok grejpfrutowyJabłko pieczone z cynamonem30 g migdałów
ŚrodaPełnoziarniste płatki śniadaniowe z dużą zawartością błonnika, 120 ml mleka sojowego, wzbogaconego o wapń, owoceDuża porcja zielonej sałaty, 110 g kurczaka z grillaKurczak pieczony, pomidory duszone, woda gazowanaŚliwkiNiskotłuszczowy jogurt z jagodami
CzwartekPół miseczki owsianki na odtłuszczonym mleku, owoceBurger wegetariański z pełnoziarnistym chlebem, sałatka ze szpinakiemŁosoś z grilla z imbirem, brązowy ryż, woda gazowanaPopcorn, woda gazowanaPieczone jabłko
PiątekJajecznica z dwóch jajek, parówka z indykaDuża porcja zielonej sałaty, 110g grillowanego indykaMakaron primavera (z warzywami), sok grejpfrutowyKoktajl truskawkowy z niskotłuszczowego jogurtuPół miseczki płatków z pełnego ziarna z rodzynkami

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *