capsule-1079838_1280

Suplementy diety na jesień i zimę

Choć nie myślimy o tym zbyt często żyjemy w takim klimacie, że słońca starcza nam tylko na czas od maja do września. Potem jest go po prostu za mało. Być może dlatego jesteśmy dość nerwowi, łatwo wpadamy w przygnębienie i cierpimy na zmiany nastrojów. Łatwiej zapadamy na wiele chorób.

Niedostatek słońca sprawia, że brakuje nam witaminy D i tę witaminę musimy przez większość roku uzupełniać. Według najnowszych badań poprzez niedobór witaminy D możemy w pewien sposób „dziedziczyć choroby”. Chodzi o to, że u matek którym tej witaminy brakuje, zmienia się struktura DNA. Ich dzieci mogą więc zachorować na stwardnienie rozsiane o wiele łatwiej niż inni ludzie. Choć wszyscy wiemy, że witamina D odpowiada za zdrowe kości i ładne zęby, nie wiemy że stymuluje układ odpornościowy, pomaga bronić się przed infekcjami, stymuluje układ krążenia i układ nerwowy. Witamina D odpowiada za utrzymanie właściwego poziomu wapnia i fosforu w naszym organizmie ponieważ zapobiega ich utracie. Według badań, niedobór tej witaminy może powodować wystąpienie alergii u dzieci. Najlepszą więc radą jest to, by okresach od września do maja uzupełniać ją suplementami diety. Jednym z najlepszych są preparaty tranowe. Dają nam one nie tylko dawkę witaminy D, ale także witaminę A. Udowodniono także, że tran może poprawić nam nastój w miesiącach, gdy jest mniej światła i kiedy najczęściej czujemy przygnębienie.

Witamina C jest ważna z wielu powodów. Przede wszystkim to ona pomaga nam walczyć z każdym rodzajem infekcji. To na tę witaminę mamy największe zapotrzebowanie. Uzupełnienie jej niedoborów uchroni nas przed poważniejszymi skutkami każdej infekcji, a nawet przed chorobą. Należy jednak stale dbać o to, by poziom witaminy C w naszym organizmie nie spadał. Uzupełniać go możemy na dwa sposoby. Wybierając suplementy diety zawierające witaminę C lub jedząc warzywa i owoce w nią bogate. Wbrew powszechnemu przekonaniu, że bogatym źródłem witaminy C jest cebula i cytrusy, tak naprawdę jest jej najwięcej w czarnej porzeczce, papryce czerwonej i zielonej oraz w brukselce. Dla nas kobiet witamina C jest szczególnie ważna, ponieważ jest to jedna z witamin młodości. Kiedy mamy jej niedobór po prostu szybciej się starzejemy, nasza skóra traci elastyczność i pojawiają się zmarszczki. Witamina C skutecznie walczy z wolnymi rodnikami, które przyśpieszają procesy starzenia. Tej witaminy nie można przedawkować, jej nadmiar nasz organizm sam wydala.

Rutyna to nazwa, którą często słyszymy w miesiącach zimowych. Większość suplementów mających obronić nas przed przeziębieniami i grypą zawiera rutynę, która ma także tę zaletę, że wzmacnia i uszczelnia ściany naczyń krwionośnych. Najlepszym partnerem dla rutyny jest witamina C. Te dwie substancje są idealne zsynchronizowaną ze sobą parą, która działa z precyzją, wspólnie niszcząc wolne rodniki, walczą z infekcjami i wspierając nasz organizm w bitwie o zdrowie. Rutyna sprawia, że witamina C nie utlenia się tak szybko i zostaje w nas na dłużej. Bardzo bogatym jej źródłem oprócz cytrusów jest także cebula oraz pomidory.

Suplementy diety są ważne szczególnie w sezonie jesienno -zimowym oraz wczesną wiosną. Warto o nich pomyśleć, bo zażywając je chronimy się przed chorobami.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *