diet-695723_1920

Bakterie w walce z nadwagą

Liczysz kalorie, ograniczasz je, uprawiasz sport, a waga, jak zaczarowana stoi w miejscu. Nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że duży wpływ na naszą wagę mają bakterie. Dobre bakterie są bardzo ważne dla zdrowia i zachowania właściwej masy ciała.

FLORA BAKTERYJNA

Utrzymanie właściwej flory bakteryjnej sprzyja nie tylko zdrowiu, ale i figurze. To właśnie flora bakteryjna odpowiada za sprawną przemianę materii. Zaburzenia w jej gospodarce utrudniają wchłanianie glukozy, nasilają apetyt i prowadzą do nadwagi.

Najbardziej znanym negatywnym czynnikiem wpływającym na florę bakteryjną są antybiotyki. Należy dbać o zdrowie, aby uniknąć konieczności ich przyjmowania. Jeżeli jednak jest to konieczne, należy uzupełnić dietę probiotykami. Przyjmować je należy 2 godziny po dawce antybiotyku. Tylko wtedy będzie to skuteczna ochrona dla flory bakteryjnej.

PROBIOTYKI Z KUCHNI

Kapusta kiszona i kiszone ogórki dostarczą bezcennych pałeczek kwasu mlekowego. Ułatwiają one trawienie glukozy w jelitach i robią „porządek” z florą bakteryjną.

Produkty mleczne, zawierające w składzie odpowiedni szczep bakterii (np.Lactobacillus GG) równie dobrze poradzą sobie z ochroną jelit. Pij kefiry, jogurty, maślanki oraz inne mleczne produkty fermentowane.

Często istnieją przeciwwskazania do przyjmowania naturalnych probiotyków. Alergia, nietolerancja produktu może uniemożliwić ochronę flory bakteryjnej produktami spożywczymi. Wówczas należy używać probiotyków w kapsułkach lub tabletkach. Trzeba jednak zwrócić uwagę na skład. Farmaceuta doradzi probiotyk odpowiedni dla każdego.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *