W domu czy siłowni – gdzie ćwiczyć, by osiągnąć najlepsze efekty.

Możemy zacząć trening w zaciszu domowym. Nie ma co jednak liczyć na super efekty bez odpowiedniego instruktażu. Dostępne są, zarówno płyty z gotowymi zestawami ćwiczeń, jak i filmy w Internecie. Jest ich bardzo dużo. Chaotyczny dobór ćwiczeń może zrobić więcej złego niż dobrego.

Wiosna to czas, gdy szczególnie chcemy zadbać o wygląd. Zbliża się lato, wakacje, wyjazdy nad wodę. Każdy chce wyglądać świetnie w bikini czy mini sukience. Podejmujemy walkę z fałdkami, oponkami. Jak i gdzie ćwiczyć aby jak najszybciej osiągnąć pożądany efekt?

Możemy zacząć trening w zaciszu domowym. Nie ma co jednak liczyć na super efekty bez odpowiedniego instruktażu. Dostępne są, zarówno płyty z gotowymi zestawami ćwiczeń, jak i filmy w Internecie. Jest ich bardzo dużo. Chaotyczny dobór ćwiczeń może zrobić więcej złego niż dobrego. Nabawimy się kontuzji, urazów, zakwasów, a efektu i tak nie będzie. Lepiej więc kupić profesjonalną płytę z dokładnym opisem ćwiczeń, zaleceń dla kogo je opracowano, które grupy mięśniowe dzięki nim zostaną uaktywnione i ile kalorii spalimy.

Ćwiczenia w domu wymagają ogromnej samodyscypliny, systematyczności i uczciwości wobec siebie. Nikt nie widzi, więc mogę jedno czy drugie ćwiczenie ominąć, skrócić czas treningu, a w ogóle – dziś mi się nie chce, więc może jutro poćwiczę dłużej? Czy nie zdarza się nam taki tok myślenia?

Karnet na siłownię, to wydatek. Mniejszy lub większy, ale jednak. Skoro za to zapłaciliśmy, to musimy pójść i ćwiczyć – pierwszy atut siłowni. Skupisko ludzi, wszyscy patrzą, więc wstyd byłoby nie przyłożyć się do ćwiczeń. Nawet, gdy nie bardzo nam się chce, to dajemy z siebie wszystko. Rywalizacja z innymi mobilizuje nas do działania.

Za ćwiczeniem w domu z pewnością przemawia fakt, że nie tracimy czasu na dojazd do klubu, nie czujemy skrępowania, ćwiczymy kiedy chcemy. Poza tym nie płacimy za wejściówkę.

Ogromnym atutem siłowni jest różnorodność przyrządów do ćwiczeń oraz obecność trenera. Można skorzystać z indywidualnie dobranego przez niego programu ćwiczeń. Otrzymamy wskazówki jak, ile i na którym przyrządzie ćwiczyć aby efekt był dla nas satysfakcjonujący. W dobrych siłowniach mamy do dyspozycji również saunę, łaźnie, a czasami nawet gabinety odnowy biologicznej. Możemy więc połączyć zabiegi pielęgnujące z relaksem.

fot.PublicDomainPictures

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

four × four =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.