Sport po czterdziestce

Podjęcie aktywności fizycznej po czterdziestce, to nie lada wyzwanie. Gdy dotychczas jedyny kontakt ze sportem odbywał się przez monitor telewizora, a chcesz zacząć ćwiczyć, zadbać o kondycję fizyczną, to nie będzie sprawa prosta.

Podjęcie aktywności fizycznej po czterdziestce, to nie lada wyzwanie. Gdy dotychczas jedyny kontakt ze sportem odbywał się przez monitor telewizora, a chcesz zacząć ćwiczyć, zadbać o kondycję fizyczną, to nie będzie sprawa prosta. Nie mówię, że niewykonalna, ale trudna. Musisz zachować rozsądek i ostrożność. Sport jest dla każdego, niezależnie od wieku, ale łatwo się zniechęcić jeśli od razu liczy się na zbyt wiele lub jeśli wybierze się nieodpowiedni jego rodzaj.

 

Motywacja

 

Życie zaczyna się po czterdziestce? Dla wielu z nas tak. Dotychczas nie było czasu na zadbanie o siebie, bo dzieci, dom i codzienna krzątanina. Teraz masz tego czasu więcej dla siebie. Więcej też myślisz nad przemijającym czasem. Strach przed starością, chorobami często staje się motywem do zadbania o siebie. Sport też może być sposobem na zapełnienie wolnego czasu, do spotkań z koleżankami przy wspólnych ćwiczeniach. A może zauważyłaś, że stajesz się słabsza, że nie masz siły, by dorównać w tańcu swojemu partnerowi. Nie ważne co cię zmotywuje, bylebyś zaczęła ćwiczyć.

 

Na początek

 

Pierwszy krok masz już za sobą. Postanowiłaś coś ze sobą zrobić. Lody przełamane. Teraz zacznij od czegoś lekkiego. Czegoś co rozrusza zastałe stawy i mięśnie. Przy czym nauczysz się właściwie oddychać w czasie ćwiczeń. Najlepszy w tym celu będzie klub fitness. W grupie i siła, i motywacja. Jeżeli się wstydzisz, to zaciągnij ze sobą serdeczną przyjaciółkę, córkę, siostrę. Będziecie nawzajem się motywować i dobrze bawić. W klubie fitness nabierzesz kondycji i wzmocnisz pracę serca. Będzie to dobry początek przed czymś trudniejszym.

 

Wstęp do joggingu

 

Na tym etapie życia nie da się z dnia na dzień zacząć biegać. Zacznij od szybkiego marszu, najlepiej z kijami. Nordic walking odciąża kręgosłup i stawy, a jednocześnie spala sporo kalorii. Wygląda na bardzo łatwy rodzaj aktywności, ale kto choć raz spróbował marszu z kijami, ten wie, że to nie takie proste. Wymaga bardzo dobrej koordynacji ruchowej. Musisz się skupić na tym co robisz. Konieczne jest też właściwe oddychanie. Nordic walking to sport towarzyski, a chętnych do towarzystwa na pewno znajdziesz.

 

Jazda na rowerze

 

To chyba jedyny sport dla ludzi w każdym wieku. Nie dziwi nikogo widok staruszka na rowerze. Na rolkach czy desce zaawansowanego seniora nie spotkasz. Jazda na dwóch kółkach łączy rekreację i sport. Masz czas na przemyślenia, na podziwianie natury. Wybieraj trasę wśród zieleni, pięknych widoków. Zaczynaj od krótkich dystansów, stopniowo zwiększając odległości. Jazda na rowerze pomoże Ci wzmocnić serce, mięśnie, dotlenić organizm. Jeśli masz problemy ze stawami istnieją specjalne wersje rowerów dla osób takich jak ty.

Pamiętaj, że uprawianie sportu, to nie wstyd. To walka o zdrowie, o zatrzymanie, a nawet cofnięcie oznak starzenia się. To także sposób na zapobieganie wielu chorobom i wydłużenie życia. Dla wielu ludzi sport jest sposobem na to, by się wyciszyć, uciec od problemów, znaleźć właściwe rozwiązania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

thirteen + twelve =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.