Zasady ubierania się dla osób pracujących w obsłudze klienta

Jeśli Twoja pensja lub pozycja w firmie zależy od tego jak oceniają Cię klienci, warto wiedzieć, w co się ubrać, by ta ocena była jak najwyższa.

Te osoby, które w codziennej pracy kontaktują się bezpośrednio z klientem, a których nie obowiązują służbowe uniformy, powinny starannie wybierać ubrania do pracy. Klienci bardzo często oceniają firmę, czy usługę, zwracając uwagę na wygląd lokalu i pracowników. Jeśli Twoja pensja lub pozycja w firmie zależy od tego jak oceniają Cię klienci, warto wiedzieć, w co się ubrać, by ta ocena była jak najwyższa.

 

Co to takiego estetyka?

 

Ubranie estetyczne, to odzież czysta i nie odbiegającą nadmiernie od obowiązującej mody. Nie oznacza to, że należy ślepo podążać za nowymi trendami w modzie i zawsze wiedzieć co jest najbardziej aktualne. Pewna nieświadomość „gorących trendów” jest nawet wskazana. W końcu najważniejsze jest to, by klient uznał Cię za osobę kompetentną i rozsądną.

 

Modnie, wygodnie, elegancko?

 

Podążanie za najnowszymi trendami w modzie nie jest mile widziane, gdy zajmujesz się obsługą klienta. Dobrze jest jednak wiedzieć co nieco o aktualnej modzie, ponieważ staroświeckość także nie przekona klienta, że jesteś osobą odpowiedzialną i kompetentną.

Jeśli Twoja praca wymaga ciągłego przemieszczania się, lepiej postaw na ubranie wygodne i wykonane z dobrej jakości materiałów. Pamiętaj, że w poliestrze ciało szybciej się poci i nawet zastosowanie dezodorantów i perfum, może nie zablokować nieprzyjemnego zapachu potu. Jeśli masz pracę siedzącą także unikaj poliestru. Owszem jest to materiał, który prasuje się łatwo i wygląda całkiem dobrze, ale jego wadą jest to, że w czasie używania szybko i brzydko się starzeje. Choć zatrzymuje kolor i nie blaknie, z biegiem czasu coraz bardziej się gniecie i w przypadku pracy siedzącej pozostają nieeleganckie zgniotki na materiale. Nietrudno je rozprasować, ale nowe tworzą się bardzo szybko i wyglądają jeszcze gorzej.

 

Zastrzeżone fasony, wzory i kolory?

 

Klient powinien na pierwszy rzut oka zaufać osobie pracującej w obsłudze. W takim przepadku na pewno nie warto pokazywać swojej „barwnej osobowości”. Na to zawsze jest czas po pracy. Klienci dobrze reagują na fasony klasyczne, ubrania w stonowanych kolorach i nie za dużą ilość biżuterii. Biżuteria ciężka i bardzo duża, to nie jest dobry pomysł. Dodatkowo warto podejść psychologicznie do tego w co się ubrać, gdy pracujesz z osobami nerwowymi. Warto sprawdzić jakie kolory uspokajają, a jakie prowokują.

W przypadku sukienek i spódnic zastrzeżona jest długość mini. Nie można też używać krótkich spodni. Lepiej zrezygnować z głębokich dekoltów i bluzek bez rękawów. Najbezpieczniejsza długość rękawa w dni bardzo ciepłe to 3/4.

 

Jak zawsze zrobić dobre wrażenie?

 

Klient powinien czuć się bezpiecznie, ale należy też go dowartościować. Oznacza to, że osoba pracująca w obsłudze i chcąca odnieść jak największe korzyści, powinna schlebiać próżności klientów. Ubierać należy się z umiarem i unikać tak zwanych „wielkich projektantów” oraz drogiej odzieży firmowej. W życiu prywatnym ta reguła nie obowiązuje, ale w pracy trzeba uważać.

Nie wystarczy być pracownikiem kompetentnym i znającym wszystkie zasady. Nie wystarczy być dobrym doradcą. W obsłudze należy schlebiać klientom na różne sposoby. Warto potraktować to jako rodzaj pewnej gry. Wygrać można lepsze zarobki i większe zaufanie, tak szefów jak i klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

eight + 20 =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.