Por i szalotka

Por i szalotka, to bliscy kuzyni. Są warzywem, a zarazem i przyprawą. Okazuje się, że są również sprzymierzeńcami w czasie odchudzania.

Por i szalotka, to bliscy kuzyni. Są warzywem, a zarazem i przyprawą. Okazuje się, że są również sprzymierzeńcami w czasie odchudzania. Które z nich spisuje się pod tym względem lepiej? Sama chcę to wiedzieć, więc zagłębię się w wyniki badań.

 

CZYM SIĘ MOGĄ POCHWALIĆ

 

Szalotka jest najłagodniejszym warzywem wśród warzyw cebulowych. Można ją wykorzystywać w różnych fazach rozwoju: od szczypiorku po w pełni uformowane cebule. Jest dość słodka i delikatna. Dzięki lotnym olejkom bardzo dobrze wpływa na pracę wielu narządów wewnętrznych, np. trzustki, wątroby, serca i, co ważne w czasie odchudzania, układu pokarmowego. Jest źródłem dobroczynnych węglowodanów złożonych, które są ważnym elementem diety. Utrzymują one właściwy poziom cukru we krwi i dodają porządną dawkę energii. Jest niskokaloryczna, bogata w witaminy, minerały oraz błonnik, który wspomaga metabolizm.

Por należy do rodziny roślin liliowych, która obejmuje również szalotkę. Jego cechą charakterystyczną jest obecność związku siarki (allicyny). Odpowiada on za wyrazisty smak i aromat. Pory mają silne działanie antybakteryjne i przeciwpasożytnicze. Dzięki temu nasz układ pokarmowy zostaje oczyszczony z ubocznych substancji przemiany materii, przyspiesza i ułatwia proces trawienia. Działa żółciopędnie, moczopędnie, likwiduje opuchliznę i obrzęki, dzięki czemu tak bardzo wskazane jest włączenie porów do diety w czasie odchudzania.

 

JAK Z TEGO KORZYSTAĆ

 

Zarówno szalotka, jak i por bardzo dobrze sprawdza się jako składnik sałatek, surówek, kanapek. Nie żałujmy ich do wszystkich potraw, do których pasują. Jeżeli ktoś lubi, to może też być zdrową, lekkostrawną przekąską.

O cudownej mocy pora wiedzą dobrze szczupłe i zgrabne do późnej starości Francuzki. Ich sekretem jest odwar z pora, który piją szklankami. Odwar przejmuje wszystko dobro zawarte w tym warzywie.

 

PROBLEM, TO ZAPACH

 

Po szalotce i po porach oddech nie jest zbyt przyjemny. Ustalmy sobie porę dnia, w której będziemy spożywać te warzywa, a po ich zjedzeniu czy wypiciu wywaru będziemy mieć możliwość umycia zębów, zjedzenia natki pietruszki. Po tym poczujemy się komfortowo i zdrowo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

three − two =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.