Dieta dla osób cierpiących na miażdżycę

Miażdżyca jest efektem za wysokiego poziomu złego cholesterolu we krwi. Prowadzi do poważnych schorzeń układu krążenia, nadciśnienia, zawału. Walcząc o swoje zdrowie stosujemy leki, a wsparciem dla nich będzie odpowiednia dieta.

Miażdżyca jest efektem za wysokiego poziomu złego cholesterolu we krwi. Prowadzi do poważnych schorzeń układu krążenia, nadciśnienia, zawału. Walcząc o swoje zdrowie stosujemy leki na miażdżycę, a wsparciem dla nich będzie odpowiednia dieta.

Jeśli chorujesz na miażdżycę lub jesteś nią zagrożony włącz do diety następujące produkty:

 

KARCZOCHY

 

Tak niedoceniane i mało reklamowane warzywo potrafi nawet o 60% obniżyć poziom cholesterolu. To dzięki zawartości cynaryny. Substancja ta nasila przemianę cholesterolu i usuwanie go. Karczochy są niskokaloryczne, mają sporo błonnika, a mało tłuszczu.

 

AWOKADO

 

To kolejny produkt znacząco obniżający poziom cholesterolu. Dzięki zawartości nienasyconych kwasów tłuszczowych także „wymiata” z organizmu trójglicerydy. Wystarczy jeden owoc dziennie, aby zlikwidować ryzyko miażdżycy.

 

OTRĘBY OWSIANE

 

Są źródłem dużej dawki błonnika. Wiążą także tłuszcz w przewodzie pokarmowym, dzięki czemu regulują poziom cholesterolu. Dodaj kilka łyżeczek do jogurtu, czy użyj jako panierki do mięs. To wystarczy by cholesterol nie był groźny.

 

SIEMIĘ LNIANE

 

Wystarczą dwie łyżeczki dziennie, żeby zabezpieczyć przewód pokarmowy specjalnym żelem przed wchłanianiem się tłuszczów. Można go dodać do twarożku, jogurtu, sałatki czy posypać nim kanapkę. Możesz jeść także mielone siemię, w postaci papki konsystencją przypominającej pudding.

 

OLEJ RZEPAKOWY

 

Zastąp nim dotychczas stosowane tłuszcze. Olej rzepakowy jest źródłem niesyconych kwasów omega-6 i omega-3. Dzięki nim utrzymuje się właściwy poziom cholesterolu. Zawarty w nim kwas oleinowy reguluje proporcje dobrego cholesterolu do tego złego. 

 

ZIELONA HERBATA

 

Jest jedynym napojem, który zawiera katechiny. Ten związek nie tylko blokuje wchłanianie tłuszczów z pokarmów, ale przede wszystkim pomaga je zużyć, przez co następuje redukcja tkanki tłuszczowej. Nie przesadzaj i nie nadużywaj zielonej herbaty, wystarczy filiżanka dziennie. Pamiętaj też o jej prawidłowym parzeniu i używaj herbaty z liści, a nie ekspresowej. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

four × 4 =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.