Czy można chudnąć bez diety?

Choć jest ogromna ilość różnych typów diet, okazuje się, że można tracić kilogramy nie stosując żadnej. Jak chudnąć bez diety?

Zbliżająca się wiosna skłania wiele osób do zastanowienia się nad dietą. W okresie zimowym istnieje skłonność do tego, by nie przejmować się nadmiernie ilością spożywanych kalorii. Mówi się nawet, że zimą warto mieć nieco więcej kilogramów, ponieważ jedząc więcej można uniknąć problemów ze zdrowiem.

Choć jest ogromna ilość różnych typów diet, okazuje się, że można tracić kilogramy nie stosując żadnej. Jak chudnąć bez diety?

 



Uważaj na to co jesz

 

Najważniejszą rzeczą dla tych, którzy chcą tracić kilogramy, jest zbudowanie właściwego programu odżywiania się. Ten program nie polega na skrupulatnym liczeniu kalorii. Nie liczy się kalorii, po prostu z pewnych produktów należy zrezygnować.



Najważniejszą zasadą jest całkowite wykluczenie żywności ultra przetworzonej. Oznacza to rezygnację ze słodyczy, chipsów, dań gotowych (do odgrzania w mikrofalówce lub piekarniku), zup w proszku, lodów, tłuszczów utwardzonych, fast foodów oraz wszelkich napojów zawierających konserwanty i barwniki. Nie trzeba za to porzucać cukru czy soli, choć dobrze byłoby nieco ograniczyć ich spożywanie. Można pozwolić sobie na czekolady – gorzką i białą, ale tylko te, które nie zawierają konserwantów.



Ważne jest, by w codziennym jadłospisie znalazły się warzywa i owoce, które można łączyć dowolnie. Bez negatywnych konsekwencji można kupić już zamrożone warzywa i owoce. Jeśli jednak kupuje się kiszonki trzeba sprawdzić, czy jakaś substancja konserwująca została użyta. Bezpieczne są tylko naturalne kiszonki, bez dodatkowych konserwantów.



Jeśli chodzi o mięso w „diecie bez diety”, także nie trzeba się zbyt mocno ograniczać. Nie wolno jednak wybierać mięsa przetworzonego. Wszelkie mięsne produkty powinny być przygotowane ze świeżych porcji mięsa. Wędliny należy robić w domu, naturalnie konserwować je w procesie wędzenia, gotowania, pieczenia lub suszenia.



Do diety należy włączyć jajka. Nie ma też ograniczeń na produkty mleczne: twarożek, śmietanę, maślankę i kefir. Jeśli chodzi o tłuszcze dozwolone są tylko naturalne: oleje, masło, smalec.



Z produktów przetworzonych można pozwolić sobie na niewielkie porcje sera żółtego (bardzo często producenci dodają do serów barwniki i emulgatory).



 

Codzienna dawka ćwiczeń



 

Planując swój dzień należy codziennie przeznaczyć 5 minut na ćwiczenia fizyczne. 5 minut to nie jest dużo i nawet zapracowany człowiek może sobie na to pozwolić. Ćwiczenia nie muszą być wymagające.



 

Ile można schudnąć na „diecie bez diety”?

 

Na pewno efekty nie pojawiają się szybko, bo pierwsze zobaczyć można dopiero po dwóch miesiącach. Jednak nie utrata kilogramów jest najważniejszym rezultatem zastosowania takiego trybu odżywiania się. O wiele istotniejsza jest ogólna poprawa zdrowia. Organizm nie zatrzymuje wody, naturalnie sam się oczyszcza. Poprawia się stan skóry i włosów. Mówi się też, że taki program dietetyczny pozwala uniknąć problemów z sercem i krążeniem, a także wydłuża życie.



Na pewno wielkim plusem tego systemu odżywiania się jest to, że nie trzeba sobie zbyt wiele odmawiać. Minusem jest konieczność przygotowywania posiłków od podstaw.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

seven + fourteen =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.